Code center

[RB:Blog_And_Post_Title]

آپلود عکسابزار وبلاگ

چگونه فایل های خراب یا فایل هایی که در ویندوز پاک نمی شود را حذف کنیم :: کامپیوتر 69

کد قفل کردن راست کليک

کامپیوتر 69

سایتی برای آموزش های تخصصی و غیر تخصصی کامپیوتر

کامپیوتر 69

سایتی برای آموزش های تخصصی و غیر تخصصی کامپیوتر

این سایت برای آموزش های کامپیوتر به صورت تخصصی و غیر تخصصی و همچنین آموزش نرم افزارها و معرفی اطلاعات کامپیوتر می باشد.

بایگانی


تماس با ما


ابزار نظر سنجی

دریافت کد تبادل آگهی هوشمند

معمولا پاک کردن فایل ها کار آسانی است همچنین این که یک فایل را به صورت تصادفی حذف کنید بسیار رایج است. با این که این کار آسان است اما گاهی این فایل ها به دلایلی حذف نمی شوند، در این مقاله ما قصد داریم نحوه ی پاک کردن این نوع فایل ها را برای شما توضیح دهیم.

این مشکل پاک نشدن فایل ها بیشتر برای فایل های ویدئویی رایج است که به هیچ وجه، چه از طریق Delete و چه از طریق Shift+Delete حذف نمی شوند اگر چه سایر فایل ها در ویندوز نیز ممکن است مشکلی شبیه به مشکل فایل های ویدئویی پیدا و در برابر پاک شدن مقاومت کنند. این که برخی از فایل ها به راحتی حذف نمی شوند دلایلی دارد که اجازه نمی دهد آن فایل حذف شود.
در این جا ما تعدادی راه حل برای حذف کردن فایل هایی که پاک نمی شوند آورده ایم.

Windows Explorer خود را ببندید

یکی از بیشترین پیام هایی که ما اصولا با آن مواجه می شویم File in Use می باشد و این بدین معناست که فایلی که می خواهید پاک کنید در قسمت دیگری از ویندوز شما در حال کار کردن و استفاده شدن است. اگر شما همه ی برنامه های ویندوز خود را ببندید باز هم به احتمال زیاد نمی توانید آن فایل را پاک کنید چرا که هنوز Windows Explorer به آن دسترسی دارد. شما می توانید همه ی فایل ها و پوشه های خود را به یک پوشه ی موقت انتفال دهید سپس آن پوشه که فایل شما در آن قرار دارد را پاک کنید. اگر باز هم فایل شما حذف نشد سعی کنید Windows Explorer را ببندید برای این کار Task Manager خود را باز کنید(با کلیک راست کردن روی نوار ابزار پایین ویندوز و انتخاب کردن Task Manager ) حال در بین نرم افزار های در حال اجرا Windows Explorer را پیدا و روی آن کلیک راست کنید سپس بر روی گزینه ی End task کلیک کنید.


ویندوز خود را در حالت Safe Mode اجرا کنید.

راه حل دومی که ما به شما پیشنهاد می دهیم این است که ویندوز خود را دوباره راه اندازی (Restart) و سپس به حالت Safe Mode آن را اجرا کنید. برای این کار از زمانی که کامپیوتر شما Restart شد تا زمانی که می خواهد صفحه ی بوت را به شما نشان دهد کلید F8 را بزنید سپس در صفحه ی که ظاهر می شود Safe Mode را انتخاب کنید حال فایل مد نظر خود را حذف کنید.

نرم افزارهای مخصوص پاک کردن

نرم افزارهای بسیاری هستند که می توانند فایل هایی که پاک نمی شوند را حذف کنند. این نرم افزارها اسکریپتی را قبل از این که ویندوز بوت شود اجرا می کنند که باعث جلوگیری از محدودیت هایی می شود که به شما اجازه ی پاک کردن فایل ها را نمی دهد. یکی از این نرم افزارها که می تواند به شما کمک کند Fileassassin می باشد.

از دستورات خط فرمان (Command Prompt) استفاده کنید.

اگر شما با دستورات خط فرمان آشنایی داشته باشید می دانید که این دستورات هرکاری را می توانند انجام دهند.
برای اینکه شما از این طریق بتوانید فایل ها را پاک کنید کافیست
cmd را باز کنید سپس به صورت زیر آدرس فایلی که می خواهید آن را حذف کنید را وارد کنید.

cd c:\users\jim\desktop


حالا اگر شما
dir را تایپ کنید و Enter را بزنید لیست فایل هایی که در آن مسیر وجود دارد را می بینید در این قسمت کافی است شما del را تایپ کرده سپس در ادامه ی آن و با یک فاصله اسم فایل خود را تایپ کنید. توجه داشته باشید که باید حتما نوع فایل را نیز در ادامه ی اسم آن بیاورید به عنوان مثال:

del fish.txt

نوع فایل را تغییر دهید.

بعضی مواقع این یک راه بسیار ساده است که شما ابتدا باید نوع فایل را تغییر دهید سپس آن را به راحتی پاک کنید به عنوان مثال اگر شما فایلی با اسم book.avi داشتید کافیست روی آن راست کلیک کنید سپس Rename را انتخاب و آن را به book.txt یا هر نوع دیگری تغییر دهید.

به صورت پیشفرض ویندوز نوع فایل ها را نمایش نمی دهد پس شما باید ابتدا آن را فعال کنید. برای فعال کردن نمایش نوع فایل ها از منوی Start در قسمت جستجو عبارت Folder Option را تایپ کنید سپس بعد از اینکه آن را انتخاب کردید به تب View بروید و تیک Hide Extensions for Known File Types را بردارید سپس ok کنید. 

در ویندوز 8 نیز شما باید روی تب View کلیک کنید و تیک File name extensions را بزنید.


منبع : http://learnroute.ir

نظرات  (۱)

البته یه راه ساده تر هم است ...

به جای اقدام از طریق ویندوز اکسپلور ، کلمه task manager رو سرچ کنیم

ممنون از شما
پاسخ:
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی