Code center

[RB:Blog_And_Post_Title]

آپلود عکسابزار وبلاگ

همه پیغام‌ خطاهای اینترنتی را بشناسید :: کامپیوتر 69

کد قفل کردن راست کليک

کامپیوتر 69

سایتی برای آموزش های تخصصی و غیر تخصصی کامپیوتر

کامپیوتر 69

سایتی برای آموزش های تخصصی و غیر تخصصی کامپیوتر

این سایت برای آموزش های کامپیوتر به صورت تخصصی و غیر تخصصی و همچنین آموزش نرم افزارها و معرفی اطلاعات کامپیوتر می باشد.

بایگانی


تماس با ما


ابزار نظر سنجی

دریافت کد تبادل آگهی هوشمند

همه پیغام‌ خطاهای اینترنتی را بشناسید

| جمعه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۴، ۰۳:۲۳ ب.ظ

همه ما در وب‌گردی‌های روزمره به پیغام های خطاهایی همچون خطای ۴۰۴ برخورد کرده‌ایم. پیغامی که ما را از نبودفایل یا صفحه ای که قصد مشاهده آن را داریم باخبر می‌کند. اما بی‌شک با پیغام‌های خطاهای دیگری نیز برخورد کرده اید که معنی و مفهوم آنها را نمی‌دانید.

به راستی چه پیغام‌های خطایی به حز خطای ۴۰۴ را در صفحات اینترنتی می‌شناسید؟
آیا تا به حال فکر کرده‌اید که زمانی که این پیغام‌های خطا را می‌بینید در پشت زمینه سایت چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

حقیقت این است که این پیام‌های خطا به این منظور طراحی شده‌اند که اطلاعات مهمی را به کاربر نشان دهند.بنابراین شناختن معنی و مفهوم هر کدخطا بسیار مفید است. مخصوصا اگر شما مدیر یک وب‌سایت باشید استفاده درست از آن‌ها باعث رتبه بهتر سایت شما شده و دانش بهتری از عملکرد سایت به شما ارائه می‌دهد.

در پشت هر صفحه خطا، یک کد وضعیت HTTP صادر شده توسط سرور وجود دارد. وضعیت کد در شکل سه شماره هستند. شماره اول کلاس کد وضعیت است.

۱xx نشان دهنده اهداف اطلاعاتی است

۲xx نشان‌دهنده موفقیت است

۳xx رجوع به صفحه دیگری است

هیچ کدام از این دسته بندی‌ها صفحه خطا را نشان نمی‌دهد چون می‌داند که چه دستورالعملی را ایجاد کند. صفحه خطا معمولا نوع ۴xx و یا ۵xx است.

۴xx خطاهای از طرف کاربر است

۵xx خطاهای از طرف سرور است.

صفحات خطای HTML در این موارد نشان داده می‌شوند چون سرور نمی‌داند که چه کاری انجام دهد. حال ببینیم در پشت صحنه چه اتفاقی رخ می‌دهد و شما چه کاری می‌توانید در این زمینه انجام دهید:

خطاهای از طرف کاربر

خطای ۴۰۰ – درخواست اشتباه


زمانی که کاربر درخواستی به سرور می‌فرستد و سرور نمی‌تواند آن را متوجه شود، صفحه خطای ۴۰۰ نشان داده می‌شود. این زمانی رخ می‌دهد که داده فرستاده شده توسط مرورگر، پروتکل‌های HTTP را رعایت نمی‌کند، پس وب سرور نمی‌داند که با این درخواست اشتباه چه کند.

زمانی که خطای ۴۰۰ را می‌بینید به احتمال زیاد مشکل از سمت کاربر است ! ممکن است مشکل به خطار سیستم عاملی که به طور کافی امن نیست باشد ، و یا اتصال اینترنت بی‌ثبات اینترنتی شما موجب این مشکل شده باشد ، مرورگر آلوده و یا مشکل کش مرورگر از دیگر عوامل به وجود آمدن این مشکل هستند. پس بهتر است همیشه پس از مشاهده خطای ۴۰۰ ، قبل از تماس با مدیروب‌سایت، ابتدا رایانه خود را کنترل کنید.

همین صفحه را در مرورگر دیگری باز کنید، کش را پاک کنید و چک کنید که آخرین به روز رسانی‌های امنیتی را دریافت کرده‌اید یا خیر. اگر خطای ۴۰۰ را زیاد می‌بینید، احتمالا رایانه شما باید به طول کامل باید از لحاظ امنیتی چک شود.

خطای ۴۰۱ – نیاز به اخذ مجوز

زمانی که صفحه‌ای نیاز به گذرواژه داشته باشد، سرور کد نیاز به اخذ مجوز را برمی‌گرداند. کد ۴۰۱ پیام خطایی را نشان نمی‌دهد بلکه صفحه‌ای جدا از کاربر نام کاربری و گذواژه را تقاضا می‌کند.

اگر اطلاعات را درست وارد کنید، وارد صفحه می‌شوید و به صفحه محافظت شده دسترسی داشته باشید. در غیر این صورت به صفحه خطای اخذ مجوز ارجا داده خواهید شد.

اگر صاحب وب سایت هستید، می‌توانید از طریق حساب سی‌پنل، صفحه‌ای را رمزگذاری کنید.

۴۰۳ – خطای ورود ممنوع

خطای ۴۰۳ زمانی نشان داده می‌شود که سرور درخواست کاربر را متوجه شده اما به دلایلی آن را انجام نمی‌دهد. ارجای کد وضعیت ۴۰۳ در واقع به کاربر بدون توضیح اضافی، نه می‌گوید

متداول‌ترین دلیل این خطا این است که صاحب وب سایت به بازدیدکنندگان اجازه نمی‌دهد که ساختار فایل سایت را ببینند. یکی دیگر از دلایل این است که صاحب وب دسترسی فایلی را از طریق وب محدود کرده است.

می‌توانید امنیت ۴۰۳ را برای دلایل امنیتی روی سایت اعمال کنید. می‌توانید نقشه ساختار سایت را در برابر هکرها پنهان کنید.

خطای ۴۰۴ – پیدا نشد

۴۰۴ شناخته شده‌ترین پیام خطای وضعیت HTTP است و حتما مطالب زیادی را درباره بهینه سازی صفحه ۴۰۴ خوانده‌اید. وب سرور زمانی که آدرس درخواستی را پیدا نکند یک صفحه HTML ۴۰۴ نشان می‌دهد.

کد ۴۰۴ در دو سناریو نشان داده می‌شود. یا کاربر نشانی را اشتباه وارد کرده، یا لینک ثابت در سایت تغییر کرده است.

برخی کارشناسان سئو می‌گویند کدهای ۴۰۴ تاثیر منفی روی رتبه موتور جستجو دارد اما گوگل می‌گوید خطاهای ۴۰۴ رتبه سایت در گوگل را تغییر نمی‌دهد و به راحتی می‌توانید آن‌ها را نادیده بگیرید.

اما بهتر است کدهای ۴۰۴ را کاهش دهید زیرا افرادی که به خطای ۴۰۴ در سایت شما بربخورند، بلافاصله آن را ترک می‌کنند. متداول‌ترین راه حل استفاده از ۳۰۱ برای ارجاع فصحاتی که کاملا حذف شده‌اند و ۳۰۲ برای صفحاتی که موقتا در دسترس نیستند.

خطای ۴۰۸ – توقف زمان درخواست

زمانی که درخواست کاربر مدت زیادی طول می‌کشد، سرور متوقف می‌شود و ارتباط را می‌بندد و مرورگر پیام خطای ۴۰۸ را نشان می‌دهد. این خطا زمانی رخ می‌دهد که سرور درخواست کاملی رز کاربر در مدت زمانی که منتظر بوده دریافت نکرده است. خطاهای ۴۰۸ به خاطر بار بیش از حد در سایت و یا سیستم کاربر ایجاد می‌شوند.

در برخی موارد هر دو ارتباط درست کار می‌کنند اما قطعی موقتی اینترنت باعث کاهش سرعت رسیدن پیام می‌شود. وب‌سایت‌های بزرگ‌تر صفحات خطای ۴۰۸ را تغییر می‌دهند. خطاهای ۴۰۸ با تازه کردن وب سایت با F5  رفع خواهند شد.

خطای ۴۱۰ – از بین رفته

خطای ۴۱۰ بسیار شبیه به خطای ۴۰۴ است. اما ۴۱۰ نشان می‌دهد که فایل برای همیشه در وب سایت حذف شده است.

۴۱۰ نشان می‌دهد که نشانی مورد نظر از روی عمد قابل دسترسی نیست. ۴۰۴ زمانی استفاده می‌شود که سرور نمی‌داند که فایل کامل حذف شده یا خیر. اما ۴۱۰ قطعیت دارد.

خطاهای سرور ۵xx

خطای ۵۰۰ – خطای داخلی سرور

خطای داخلی سرور شناخته شده ترین خطای سرور است چون زمانی استفاده می‌شود که سرور شرایط غیر قابل مترقبه‌ای را مواجه می‌شود که نمی‌گذارد درخواست کاربر اجرا شود. خطای ۵۰۰ خطایی کلی است، زمانی ایجاد می‌شود که خطای ۵xx از طرف سرور دیگری صدق نکند.

هر چند در این مورد مشکل از طرف شما نیست اما می‌توان کارهایی انجام داد تا مشکل را حل کرد مانند دوباره بارگذاری صفحه، پاک کردن حافظه پنهان مرورگر، و پاک کردن کوکی‌های مروگر و یا دوباره راه اندازی مرورگر.

اگر در سایت خود با خطای ۵۰۰ مواجه شدید بهتر است که با شرکت سرور خود تماس بگیرید. به احتمال زیاد خطا از طرف میزبان سرور است. اگر سایت شما وردپرس است کد ۵۰۰ می‌تواند به خاطر یک پلاگین دیگر باشد؛ می‌توانید پلاگین‌ها را یکی یکی غیرفعال کنید تا مقصر را بیابید.

خطای ۵۰۲ – گیت‌وی اشتباه

پیام خطای ۵۰۲ مشکل ارتباطی بین دو سرور را نشان می‌دهد. زمانی رخ می‌دهد که کاربر به

این پیغام خطا معمولا توسط وب سایت های بزرگ تغییر می یابد اما بطور معمول به یکی از شکل های زیر قابل مشاهده است:

 ۵۰۲: Bad Gateway
۵۰۲ – Service Temporarily Overloaded”
HTTP Error 502 – Bad Gateway

دلیل بوجود آمدن این خطا به این دلیل است که یکی از سرورهای وب هنگام لود کردن صفحه و یا پاسخ به درخواست دیگری  پاسخ اشتباهی را از سرور دیگر دریافت کرده است.

راه حل : 
بوجود آمدن این خطا در بیشتر اوقات به دلیل مشکلات در شبکه ارتباطی سرورها بر روی اینترنت بوجود می آید و این بدان معنا است که خطا بر روی کامپیوتر شخصی یا ارتباط اینترنتی کامپیوتر ایجاد نشده است هرچند خطا مربوط به سرورها است اما گاهی انجام موارد زیر مشکل را حل می کند:
 ۱-    صفحه وب خود را توسط فشردن کلید F5 و یا دکمه Refresh/Reload بازفراخوانی کنید. خیلی وقت ها یک ارتباط کم سرعت اینترنتی سبب بروز این خطا می شود که با Refresh کردن صفحه مشکل برطرف می شود.
۲-    به دلیل اینکه این خطا ، خطایی مربوط به سرورها است لذا این خطا بر روی هریک از کامپیوترهایی که در تلاش هستند به آن صفحه دسترسی داشته باشند ایجاد خواهد شد لذا این شانس وجود دارد که این خطا به مدیر سایت قبلا اعلام شده و مورد تحت بررسی باشد لذا می تواند بعد از مدتی صفحه مورد نظرتان را بازخوانی کنید.
۳-    در صورتی که برای دسترسی به صفحه مورد نظرتان عجله دارید لذا با مدیر سایت تماس حاصل نموده و مورد را پیگیری کنید.
 خطای ۵۰۳ – سرور موقتا در دسترس نیست.

خطای از دسترس خارج بودن موقت سرور زمانی پدیدار می‌شود که بار سرور بیش از حد شده است. یا زمانی که نگه داری زمان بنده شده در سرور انجام می‌شود. خطای ۵۰۳ به این معنی است که سرور در حال حاضر در دسترس نیست. این معمولا حالتی موقتی است که با تاخیر درست خواهد شد.

اگر صاحب وب سایت هستید، باید دانش خوبی نسبت به کد ۵۰۳ داشتهب باشید تا بتوانید نگه‌داری‌های مزان بندی شده را مدیریت کنید. اگر به درستی این کار را انجام ندهید ممکن است رتبه موتور جستجوی سایت خود را لطمه بزنید.

خطای ۵۰۴ – توقف زمان درخواست گیت وی

در پشت خطای توقف زمان درخواست گیت‌وی، مشکل ارتباطی بین دو سرور وجود دارد.زمانی که کد وضعیت ۵۰۴ نشان داده می‌شود

این پیغام خطا معمولا توسط وب سایت های بزرگ تغییر می یابد اما بطور معمول به یکی از شکل های زیر قابل مشاهده است:

۵۰۴: Gateway Timeout
HTTP 504
HTTP Error 504 – Gateway Timeout
دلیل بوجود آمدن این خطا این است که یکی از سرورهای وب در زمان مناسب پاسخی را از سرور دیگر دریافت نکرده است لذا بارگزاری صفحه مورد نظر به مشکل برخورد کرده است. این خطا می تواند به دلیل خاموش بودن یکی از سرور ها و یا عدم کار کردن مطلوب آن دارد.
راه حل :
بوجود آمدن این خطا بیشتر وقت ها به دلیل مشکل در شبکه بندی بین سرورها و یا مشکلی بر روی سرور وب می باشد و این بدین معنی است که مشکل در روی کامپیوتر کاربر یا ارتباط اینترنتی او نیست. هرچند این مشکل از جانب کاربر زیاد قابل حل شدن نیست اما کاربر می تواند موارد زیر را انجام دهد:
۱-    صفحه وب خود را توسط فشردن کلید F5 و یا دکمه Refresh/Reload بازفراخوانی کنید. خیلی وقت ها یک ارتباط کم سرعت اینترنتی سبب بروز این خطا می شود که با Refresh کردن صفحه مشکل برطرف می شود.
۲-    به دلیل اینکه این خطا ، خطایی مربوط به سرورها است لذا این خطا بر روی هریک از کامپیوترهایی که در تلاش هستند به آن صفحه دسترسی داشته باشند ایجاد خواهد شد لذا این شانس وجود دارد که این خطا به مدیر سایت قبلا اعلام شده و مورد تحت بررسی باشد لذا می تواند بعد از مدتی صفحه مورد نظرتان را بازخوانی کنید.
۳-    در صورتی که برای دسترسی به صفحه مورد نظرتان عجله دارید لذا با مدیر سایت تماس حاصل نموده و مورد را پیگیری کنید.

 منبع : shahvar

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی